Moto Guzzi Mille S  =  1000 S (info uit een boekje uit 1993)

 

Motor: 2 cilinder luchtgekoelde viertakt in V-vorm met 1 onderliggende nokkenas en 2 kleppen per cilinder - cilinderinhoud 948.8 cc - compressieverhouding 10:1 - boring x slag 88 x 78 mm - smeersysteem wet sump

Prestaties: maximum vermogen 60 kW (82 pk) bij 7.500 tpm - maximum koppel 82.7 Nm (8.43 kgm) bij 6.250 tpm - topsnelheid 230 km/h - verbruik 1:19 (loodvrij)

Inlaatsysteem: 2 x Dell'Orto 40 mm met acceleratiepomp

Elektrische installatie: 12 volt ontsteking contactpunten en mechanische vervroeger - elektrische starter 

Transmissie: 2 droge platen - 5 versnellingen - overbrenging primair door tandwielen. secundair door cardan 

Overbreng verhouding: primair n.o-, secundair n.o.

Frame: dubbel wiegframe van metalen buis

Vering: vóór hydraulische telescoop met instelbare demping, achter 2 instelbare Koni dempers

Remmen: vóór 2 schijven 270 mm, achter 1 schijf 270 mm 

Wielen: gegoten lichtmetaal

Banden: vóór 100 90-V18, achter 120/90-V18

Afmetingen en gewicht: l x b x h = n.o. -gewicht leeg 215 kg

Inhoud brandstoftank: 24 liter

Garantie: 12 maanden ongeacht het aantal km

Bijzonderheden: de Mille S roept herinneringen op aan de V 7 uit de zeventiger jaren

Prijs: ƒ 21.990,00 - Bfr. 377000

Afleveringskosten: ƒ 325.00

1000 Ship
Beautifull picture, but is this really a 1000 S? Look at the fuel-tank.

Rijtest uit de Koerier