Moto Guzzi GT

1928

Hans Vaas schreef de verschillen tussen de modellen, ik probeer dat hier samen te vatten:

S         4 versnellingen, kop / zijklepper, zonder achtervering
GT S    4 versnellingen, kop / zijklepper, met achtervering
V          4 versnellingen, kopklepper, zonder achtervering, 18,9 PK, 1943 - 1940, 2119 gemaakt
GT V    4 versnellingen, kopklepper, met achtervering, 18,9 PK
W        4 versnellingen, kopklepper, zonder achtervering, 22 PK, 159 verkocht
GT W   4 versnellingen, kopklepper, met achtervering, 22 PK
GT C    4 versnellingen, kopklepper, zonder achtervering, 26 PK, 1937 - 1939, 161 gemaakt

 

*    De oudere modellen (bijv. de SPORT 15) hadden hun schakelmechanisme aan de achterkant, de 4 versnellings-typen zijn te herkennen aan de ronde schakelklok op het motorblok.
*    De 'W' en 'GT W' zijn opgevoerde versies van respectievelijk de 'V' en de 'GT V' en hebben 22 i.p.v. 18,9 PK. Aan de buitenkant is er geen verschil te zien tussen de W / GTW en de V / GTV , maar meestal begint het bloknummer met een W i.p.v. een V. Het verschil is een andere zuiger en cilinderkop.