Moto Guzzi Le Mans 850.1 & 850.2 (info 1980)

 

Tweecilinder viertakt 844 cc 59.5 kW (81 pk) 215 km/u

MOTOR: Tweecilinder viertakt stoterstangen V-motor - boring x slag 83 x 78 mm - cilinderinhoud 844 cc - compressieverhouding 10.2 : 1 - maximum vermogen 59.5 kW (81 pk) bij 7600 tpm - twee Dell'Orto carburateurs - accu bobine ontsteking - elektrische starter - luchtgekoeld. 

TRANSMISSIE: droge platenkoppeling - tussenas met tandwiel overbrenging - vijf versnellingen - secundaire transmissie door cardanas. 

RIJWIELGEDEELTE: dubbel wiegframe - bandenmaat voor 3.50 x 18 en achter 4.10 x 18 - voor dubbele hydraulische schijfrem en achter enkele schijfrem - voor en achter gegoten lichtmetalen wielen - inhoud brandstoftank 22.5 liter - gewicht 225 kg. 

FABRIKANT: Societa Esercizio Motor meccanische S.p.A. Mandello del Lario (Como) Italië.

Prijs in 1980 f11.999,=

 

The LM I is produced from 1975-1978. There were made 219 LM I in 1975, 2.532 in 1976, 2.548
in 1977 and 1.737 in 1978. A total of 7.036.
If there were made 7.036 LM I as indicated by the sum of the productions numbers ; the frame numbers
should go from VE 11111 to VE 18.146 and the LM II should go from VE 18.147 to 25.481. 
( If the framenumbers from 11.111 to 13.040, as Mick Walker in the MG Buyers Guide mentions has to do with a "special" LM I model it must be the LM 1.1 model (the one with single seat and round tail light) the rest from 13041 to 18.146 should then be the the LM 1.2 model (double seat as on and square tail light LM II ) .


Er zijn 1929 exemplaren gemaakt, framenummers : VE 11111 t/m VE 13040

Vooraankondiging van de komst van de Le Mans

Eerste rijtests en een racekit

Brochures